קיה נירו החדש מתחיל שיווק בישראל

קיה נירו החדש צילום יצרן
קיה נירו החדש צילום יצרן

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל מתחילה בשיווק בישראל של קיה נירו החדש, אשר תוכנן כרכב המותאם להנעה חשמלית. הדור הראשון של קיה נירו, הושק ב 2016 וזכה ליותר מ-40 אלף מסירות בישראל של מגוון יחידות ההנעה המחושמלות, ואף היה ל SUV הנמכר ביותר בישראל בשנים 2019-2021. בשנת 2020, הייתה גרסת הפלאג אין לרכב ההיברידי נטען הנמכר ביותר בישראל.

ברבעון האחרון של שנת 2022 הושקו בישראל דגמי נירו פלוס, שהציעו את אותן יחידות הנעה בשילוב עם מרכב מוגבה המאפשר מרחב גדול יותר לנוסעים. דגמי נירו פלוס ביצעו למעלה מ-3,000 מסירות בארבעת החודשים הראשונים מיום השקת הדגם.

קיה נירו החדש מבוסס על פלטפורמת הדור השלישי, כולל מרכב גדול יותר, מרחב פנימי ויכולת אחסון מהגדולים בקטגוריה. הרכב כולל צגים דיגיטליים למידע ובידור.

דגמי קיה נירו החדש מושקים בישראל עם שתי מערכות הנעה מחושמלות חדשות, הכוללות גרסה היברידית פלאג-אין (PHEV) וגרסה חשמלית מלאה (BEV).

דגם ה- PHEVכולל את מנוע הבנזין היעיל Smartstream GDI   1.6ליטר של קיה בשילוב יחידת הנעה חשמלית המאפשרים נסיעה נטולת זיהום למרחק של 61 ק"מ (ע"פ נתוני יצרן WLTP משולב).

הגרסה החשמלית של הנירו החדש מציעה טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 460 ק"מ WLTP.

עיצוב חיצוני

הנירו החדש מעוצב בתצורת קרוסאובר כאשר חזית הנירו החדש כוללת את "אף הנמר" של קיה, המשתרעת ממכסה המנוע ועד לפגוש שמתחתיו. תאורת יום (DRL) בולטת מוסיפה למראה הייחודי והעכשווי של הרכב.

מידותיו של הנירו החדש גדלו לעומת קודמו; אורכו כעת 4,420 מ"מ (+65 מ"מ), רוחב של 1,825 מ"מ (+10 מ"מ), גובה של 1,545 מ"מ (+10 מ"מ), ובסיס הגלגלים כעת הוא 2,720 מ"מ (עלייה של 20 מ"מ). כתוצאה מכך, נירו החדש מעניק ליושביו מרחב פנימי משופר.

הדור החדש של קיה נירו מציע מבחר של שמונה צבעי חוץ מגוונים הניתנים לשילוב עם 2 צבעים עבור עמודי ה C.

 

קיה נירו החדש צילום יצרן
קיה נירו החדש צילום יצרן

עיצוב פנים

הנירו החדש מסך תצוגה דיגיטלי פנורמי ברזולוציה גבוהה, הנמשך לרוחב החלק הקדמי של החלל הפנימי וכולל מסך מגע בגודל 10.25 אינטש ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בגודל 4.2 אינץ' בדגם הפלאג אין או 10.25 אינץ' בדגם החשמלי, משולבים ביחידה אחת המקנה לסביבת הנהג מראה אלגנטי ומתקדם, ומספקת תצוגה חדה ושימושיות מירבית. מתחת למסך המרכזי שוכנת בקרה מרובת מצבים עבור מידע בידור ובקרת אקלים, עם גישה לפונקציות העיקריות.

הודות למיקום עדכני לסוללת ה-12V של נירו החדש, לצד סוללת המתח הגבוה בתחתית המושבים האחוריים, תא המטען של דגם ה EV מציע נפח מטען של 475 ליטר בעוד שבגרסת הפלאג-אין נפח מטען של 346 ליטר כשהמושבים במצב זקוף. קיפול המושב האחורי מאפשר הגדלת נפח ההטענה 1,342 ליטר בדגם הפלאג-אין, ו-1,392 ליטר בדגם EV.

חטיבות הינע ירוקות

קיה נירו החדש מספק 2 אפשרויות הינע –

דגם ה-PHEV נהנה ממנוע ה-Smartstream 1.6 GDi בנזין של קיה יחד עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מהדור השני (6DCT).

החידושים ביחידת ההינע כוללים מיסבים כדוריים בעלי חיכוך נמוך, יחסי העברה אופטימליים ליעילות תיבת ההילוכים והסרת ההילוך האחורי החוסך 2.3 ק"ג.

במקום זאת, תנועה לאחור מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומסייעת במניעת פליטת מזהמים במהלך תמרונים לאחור.

יחידת ה-4 צילינדרים 104 כ"ס 1.6 ליטר בנזין בשילוב עם מנוע חשמלי מגנט קבוע בהספק של 62 קילוואט (83 כ"ס) בגרסת PHEV , מביא להספק מרבי משולב של 183 כ"ס ומספק טווח חשמלי של עד 61 ק"מ (WLTP משולב), המספיק לצרכים של רוב הנהגים והנסיעה היומית שלהם.

ה-Niro EV החדש מציע טווח נסיעה חשמלי של 460 ק"מ (WLTP) בהספק של 150 קילוואט (204 כ"ס) בין 6,000 ל-9,000 סל"ד ומומנט מיידי של 255 נ"מ (26 קג"מ).

לנירו EV מהירות מרבית של 165 קמ"ש ותאוצה מ-0-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות.

מקדם הגרר הנמוך של Niro EV של 0.29 מפחית התנגדות אווירודינמית ומאפשר יעילות אנרגטית מקסימלית.

טעינה של סוללת הליתיום-יון פולימר בהספק 64.8 kWh בנירו החשמלי מ-10 ל-80 אחוזים נמשכת רק 43 דקות עם מטען מהיר של בתנאים אופטימליים, ו-45 דקות בחיבור למטען מטען מהיר 100kW DC.

הנירו החשמלי החדש מגיע עם שקע טעינה סטנדרטי CCS לנוחות נוספת.

עבור גרסת ה-PHEV, כושר הגרירה המרבי נותר על 1,300 ק"ג משמעותי, בעוד הנירו החשמלי זוכה לכושר גרירה מכובד של 750 ק"ג.

טכנולוגיה עדכנית ושימושיות

במרכז תא הנוסעים המודרני של נירו החדש יושבת תצוגה משולבת בעלת מסך כפול מעוקל עם מסך מגע ולוח מחוונים. בדומה לקו החדש של קיה שהוצג ב EV6 החשמלי והספורטאז' החדש.

התצוגה הכפולה ופאנל שליטה רב-מצבי מאפשרים מידע מירבי ושליטה נוחה בפונקציות העיקריות.

דגמי קיה נירו החדשים כוללים כסטנדרט מסך מולטידיה בגודל 10.25 אינץ' רחב בעברית, עם ניווט WAZE ותמיכה בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

בנירו פלאג אין לוח המחוונים כולל צג מידע צבעוני בגודל 4.2 אינץ', כאשר הדגם החשמלי מציע לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ'.

קונסולה מרכזית ארגונומית ממוקמת בצורה אופטימלית עבור הנהג והנוסע מלפנים כדי לספק אחסון גמיש נוסף. בנירו החשמלי הקונסולה המרכזית מכילה גם את חוגת ההילוכים SBW (Shif By Wire), ומשטח טעינה מציע טעינה אלחוטית מהירה של 15W לטלפונים תואמים, בעוד שלנוסעים במושב האחורי הטעינה מתאפשרת הודות ליציאות USB-C לטעינה מהירה בגב המושב.

בטיחות פסיבית ואקטיבית

הנירו החדש מצויד במערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS), וב 8 כריות אויר, אשר בזכותם זכה הנירו בציון 5 כוכבים במבחני הריסוק NCAP ובציון בטיחות 7 של משרד התחבורה בישראל.

טכנולוגיית Drive-Wise של קיה המבוססת מצלמה ורדאר, מציעה מגוון רחב מערכות עזר לנהג, ובכללן:

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) אשר מספקת אזהרה קולית וחזותית לנהג, עד להפעלת הבלמים, במידה וקיים חשש להתנגשות עם משתמשי דרך אחרים או הולכי רגל.

ב-Niro EV, כוללת מערכת ה FCA גם פונקציית חציית צומת FCA-JA למניעת התנגשות, מהתראה עד בלימה אקטיבית, מתנועה מתקרבת או צדדית בעת חציית צומת.

מערכת ה-Intelligent Speed ​​Limit Assist (ISLA) תציג את המהירות הנוכחית ותוציא אזהרה חזותית במידה והרכב חורג מהמהירות המותרת. כמו כן, שמירה על בטיחות נוסעי נירו בכבישים הן תכונות נוספות של ADAS, כולל סיוע לשמירה על נתיב (LKA), סיוע למעקב אחר נתיב (LFA), אזהרת תשומת לב לנהג (DAW), סיוע לאור גבוה (HBA), בקרת שיוט חכמה עם עצור וסע ( SCC), סיוע למניעת התנגשות בשטח מת (BCA), מצלמה אחורית (RVM) וסיוע למניעת התנגשות בתנועה חוצה מאחור (RCCA).

מערכת לסיוע לנהיגה בכביש מהיר (HDA 1.0) שומרת על מהירות ומרחק מוגדרים מהרכב שלפנים.

בעת הפעלת האיתות להחלפת נתיב, מערכת חדשה למניעת התנגשות בשטח מת (BCA) תספק אזהרה לנהג במידה ותזהה סכנת התנגשות עם רכב צד אחורי. לאחר האזהרה, במידה והסיכון להתנגשות עולה, מע' ה BCA תסייע אקטיבית במניעת ההתנגשות.

קיה נירו החדש

מפרט טכני

מרכב ושלדה

קרוסאובר חשמלי או היברידי נטען עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום. מנוע בנזין בעל 4 צילינדרים ומערכת הינע היברידית פלאג-אין או חשמלית מלאה, והנעה קדמית

מערכת הינע

1.6 ליטר / 105 כ"סGDI

סוג      DOHC, 4 צילינדרים בטור

נפח                          1,580 סמ"ק

קדח X מהלך            72.0 X 97.0

יחס דחיסה               1:14.0

הספק מרבי              105 כ"ס ב-5,700 סל"ד

מומנט מרבי              15 קג"מ ב-4,000 סל"ד

שסתומים                 16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק              הזרקת בנזין ישירה

סוללה ומנוע חשמלי

סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר

 פלאג איןחשמלי
מתח (V)       360358
אנרגיה (KWh)11.164.8
הספק מרבי (כ"ס)83204
מומנט מרבי (קג"מ)         20.726

מערכת היברידית נטענת משולבת

הספק כולל               183 כ"ס

מומנט כולל               27 קג"מ

תיבת הילוכים (פלאג-אין)

תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 הילוכים (DCT)

יחסי העברה  (פלאג-אין)

1                   3.600

2                   2.217           

3                   1.371           

4                   0.953           

5                   0.978           

6                   0.767           

הילוך אחורי    3.600

הינע סופי       4.438 (הילוכים 1-4)

                     3.227 (הילוכים 5-6, הילוך אחורי)

מערכת הינע

הנעה קדמית

מערכת מתלים ושיכוך

מלפנים                    מתלה נפרד עם תמוכות מקפרסון המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

מאחור מתלה נפרד עם זרועות תחתונות כפולות המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

מערכת היגוי

סוג                          הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן

יחס כללי                             1:13.3

סיבובים מנעילה לנעילה        2.66

רדיוס סיבוב                         5.3 מטרים

מערכת בלמים

קדמיים                      דיסק מאוורר 15 אינץ'

אחוריים                    דיסק מאוורר 14 אינץ'

בלם חנייה                חשמלי

חישוקים וצמיגים

חשמלי                      סגסוגת 17 אינץ', צמיגים 215/55 R17

פלאג אין                   סגסוגת 18 אינץ', צמיגים 18R 225/45

גלגל חילוף                ערכת ניפוח

מידות (מ"מ)

חיצוניות

אורך כולל                           4,420

רוחב כולל*                          1,825

גובה כולל                           1,545 (1,570 חשמלי)

רוחק סרנים                         2,720

שלוחה קדמית                     895

שלוחה אחורית                    805

מרווח גחון                           160 (150 חשמלי)

* ללא מראות צד

פנימיות (מ"מ)

 פלאג איןחשמלי
 מלפניםמאחורמלפניםמאחור
מרווח ראש1,0281,0051,028967
מרווח רגליים1,0531,0111,053938
מרווח כתפיים1,4291,4071,4291,407

קיבולות

מיכל דלק(הייבריד+פלאג-אין)           37 ליטר

מטען (VDA) (פלאג-אין)                  348 ליטר

מטען (VDA)(חשמלי)                      475 ליטר

מטען קדמי(VDA)(חשמלי)               20 ל'

משקלות (ק"ג)

 פלאג-איןחשמלי
משקל עצמי1,5941,757
משקל כולל2,0602,200

ביצועים

 פלאג איןחשמלי
מהירות מרבית (קמ"ש)161167
0-100 קמ"ש (שניות)9.87.8

צריכת דלק (ליטר/100 ק"מ)      פלאג-אין

מחזור משולב                                0.9       

פליטות CO2 (גרם/ק"מ)                   21                  

טווח נסיעה חשמלי(ק"מ)               61

צריכת חשמל (wh/km)

מחזור משולב                                162

טווח נסיעה משולב (ק"מ)                460

טווח נסיעה עירוני (ק"מ)                 604