ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, מסרה בישראל אופנוע יחיד מסוגו – ה-RC 8C החדש. דגם זה, אשר שייך לדור השני לאופנועי המסלול הייעודיים של KTM, יוצר ב-200 יחידות בלבד. אופנועי המסלול של KTM נהנים מביקוש גבוה במיוחד, ולכן, תוך דקות בלבד מרגע שנפתחה האפשרות לרכוש את אופנועים אלה, כל 200 היחידות נמכרו ללקוחות.
רוכב ישראלי היה זריז מספיק והצליח לרכוש את אופנוע מספר 162 בסדרה ובעזרת ד.ל.ב מוטוספורט, הגיע אופנוע זה לישראל. משום שמדובר בכלי רכב תחרותי, אופנוע זה קיבל רישוי אפור. ה-RC 8C המדובר הוא אופנוע ה-KTM היקר ביותר שנמכר בישראל מאז החל המותג את פעילותו בישראל – 225,000 שקל.
בחברה מציינים כי ה-KTM RC8C נוצר עבור מטרה אחת ברורה ומוחשית – להתייצב במקום הראשון שבגריד לקראת הזינוק למירוץ. אופנוע זה מכוון עבור רוכבים מאוד מוגדרים, מהסוג שאוהב לחוש את האספלט דרך המרפק וזקוקים למכונת המסלול המושחזת ביותר וללא פשרות. זהו אב-טיפוס שהונדס לרסק שיאי מסלול ובייצור מוגבל של 200 יחידות בלבד. אופנוע זה הוא ההגשמה הפיזית המוחלטת של סיסמת ה-READY TO RACE של KTM וברמה הגבוהה ביותר.
ה-KTM RC8C מצויד ברכיבי הקצה של KTM, אשר פותחו והושבחו על גבי המסלולים ובמסגרת המירוצים כמו מערכת בלימה אדירה, מתלים משובחים, מערכת דאטה-לוגינג מבוססת GPS ועוד. דגם 2023 עבור שורה של עדכונים ושדרוגים לעומת דגם 2022 ואלה כוללים תוספת של 7 כ"ס אשר מביאים את ההספק לכדי 135 כ"ס (11,000 סל"ד) הודות לשימוש בשסתומים וטלטלי בוכנה מטיטניום, זוג טבעות בוכנה חדשות, יחס דחיסה גבוה יותר, מצערת מוגדלת (48 מ"מ) ולחץ דלק גבוה יותר. בנוסף לכך, המצמד חוזק, גלי האיזון עודכנו, נוסף מצנן שמן מבית PANKL וכמובן מערכת פליטה מלאה מבית אקרפוביץ.
אופנוע זה גם מאפשר כוונונים רבים והתאמות אישיות אשר מאפשרות תפירה מלאה של גיאומטריית האופנוע אל הרוכב ואל כל תנאי הרכיבה במסלולים השונים, לרבות מערכות העזר האלקטרוניות כולל בקרות האחיזה, היציבות ותגובת המצערת. זה כמובן לא הכל, שכל ה-KTM RC8C מתוכנן בהתאם לקווי אופנוע המוטו GP של החברה, ה-KTM RC16, מה שאומר אווירודינמיקה חדשנית עם פיירינג מסיבי פחמן וכנפונים בחזית אשר מעניקים לו יציבות מושלמת במהירות גבוהה ובפניות הדוקות.
מפרט טכני
מבנה: שני צילינדרים, טווין מקבילי
נפח: 889 סמ"ק
מהלך: 68.8 מ"מ
קדח: 90.7 מ"מ
הספק: 135 כ"ס ב-11,000 סל"ד
מומנט: 9.98 קג"מ ב-8,250 סל"ד
מתנע: חשמלי
תיבה: 6 הילוכים
מצמד: רטוב, רב-דיסקי
משקל (ללא דלק): 142 ק"ג
מכל דלק: 16 ליטר
בלם קדמי: צמד דיסקים
בלם אחורי: דיסק יחיד
דיסק קדמי: 290 מ"מ
דיסק אחורי: 230 מ"מ
שרשרת: 520
שלדה: מרכזית, צינורות, פלדת כרום-מוליבדנום
מתלה קדמי: מזלג הפוך WP XACT PRO 7543
מהלך מתלה קדמי: 120 מ"מ
מרווח גחון: 191 מ"מ
מתלה אחורי: בולם יחיד WP APEX PRO 7746
מהלך מתלה אחורי: 120 מ"מ
גובה מושב: 820 מ"מ
זווית מזלג: 66.7 מעלות
משקל: 142 ק"ג