קיה EV6, שנבחרה למכונית השנה באירופה, היא המכונית החשמלית הייעודית הראשונה שתוכננה ופותחה על ידי קיה על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית E-GMP. עד לשנת 2026, צפויה קיה להציג קו של 11 דגמים חשמליים – שבעה מהדגמים ייבנו על בסיס ארכיטקטורת E-GMP והראשון בהם הוא ה-EV6.
ה EV6 מציעה שתי מערכות הינע, גרסת 2WD עם מארז סוללות 77.4 קוט"ש המשודך למנוע חשמלי עם הספק של 168 קוו"ט (229 כ"ס) המניע את הגלגלים האחוריים ומאפשר האצה 0 ל 100 קמ"ש תוך 7.3 שניות וטווח נסיעה של עד 528 קילומטרים על טעינה אחת במחזור המשולב של WLTP.
גרסת AWD, עם טווח נסיעה 484 ק"מ ומומנט מרבי של 605 נ"מ, מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות בלבד. שני המנועים החשמליים המניעים את הסרן הקדמי והאחורי מפיקים יחד 239 קוו"ט (325 כ"ס).
ה-EV6 כוללת גם את סרן ההנעה המשולב (IDA) הראשון בעולם במכונית מייצור סדרתי המשלב את מסב הגלגל ואת גל ההינע בחלק אחד שמעביר את כוח המנוע לגלגלים. שילוב זה מונע יצירת תקלות בחיבורים בין גל ההינע לבין מסבי הגלגלים, ומשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
ה-EV6 מציעה יכולות טעינה של 800 וולט ו-400 וולט ללא צורך ברכיבים נוספים או מתאמים. על פי הודעת החברה, המכונית מסוגלת להיטען במהירות גבוהה מ-10 אחוז ל-80 אחוז תוך 18 דקות בלבד בכל הגרסאות, או להטעין טווח נסיעה של 100 קילומטר תוך פחות מארבע וחצי דקות, בגרסת ה 2WD.
מערכת הטעינה של המכונית גמישה יותר מזו של הדור הקודם של דגמים חשמליים הודות ליחידת בקרת טעינה משולבת המאפשרת תפקוד חדש של רכב-לעומס (Vehicle-to-load, V2L), והמסוגלת לפרוק עד 3.6 קוו"ט של חשמל מסוללת המכונית באמצעות מתאם פשוט שהופך את שקע הטעינה החיצוני לשקע חשמל המאפשר טעינה לכל אביזר חשמלי, החל ממכשירי חשמל ביתיים חיצוניים וכלה בכלי רכב חשמליים אחרים.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית של קיה, המופעלת על ידי ידיות הממוקמות מאחורי גלגל ההגה, מאפשרת לנהג להאט את המכונית במהירות ובקלות ולהשיב אנרגיה קינטית כדי למקסם את טווח הנסיעה והיעילות. לרשות הנהג עומדות שש רמות של בלימה רגנרטיבית בהתאם לרמת השבת האנרגיה הרצויה.
מבחינת העיצוב, ה-EV6 עוצבה בהתאם לתפיסת העיצוב החדשה של המותג. בחזית, זכו פני הנמר של קיה לפרשנות מחודשת עבור העידן הדיגיטלי. המבט מהצד מציג צללית בהשראת קרוסאובר – מודרנית, מלוטשת ואווירודינמית. קו אופי נמשך לאורך החלק התחתון של הדלתות ומתעקל כלפי מעלה לכיוון קשתות הגלגלים האחוריים כדי להאריך ויזואלית את הפרופיל של המכונית.
החלק האחורי, שעוצב כדי להשיג ביצועים אווירודינמיים אולטימטיביים, מציג עמוד C משופע עם שילוב שחור מבריק ומעליו ממוקם ספויילר גג בולט שמנתב את האוויר כלפי מטה לעבר ספוילר תחתון מוגבה, שיושב מעל מכלול האורות האחוריים הייחודי של המכונית.
העיצוב הפנימי, שהוא תוצר מובהק של עידן הרכב החשמלי, נהנה מאוד מהיישום של פלטפורמת E-GMP הייעודית של קיה. בסיס הגלגלים באורך 2,900 מ"מ מעניק מרחב בתא נוסעים הדומה לזה של דגמי SUV בגודל הביניים. הרצפה השטוחה של ה-EV6 מעניקה ליושבים מאחור מרווח רגליים של 990 מ"מ.
ה-EV6 מציגה חבילת טכנולוגיות המשפרות את הבטיחות, הקישוריות, המידע והבידור. מערכת המידע והבידור כוללת שני מסכים רחבים מעוגלים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד. לוח המחוונים ומערכת המידע והבידור מחוברים כקונסולה אחת לתצוגה אחודה. צמד המסכים נטולי המסגרת כוללים רדיד מפחית אור ותפקודי 'בהירות אוטומטית' כדי להקל על הראות בכל תנאי התאורה.
הבקרות העיקריות של ה-EV6 ממוקמות בהישג יד נוח של הנהג לחוויית נהיגה אינטואיטיבית. הבורר של מערכת החלפת ההילוכים האלקטרונית (Shift-By-Wire) ממוקם בצורה נוחה לצד כפתור ההתנעה בקונסולה המרכזית, ואילו גלגל ההגה כולל את מתגי ה-ADAS המרכזיים על מנת להעניק יכולת תפעול מיטבית.
תא המטען של ה-EV6 בגודל 520 ליטר (VDA) ו 1,300 ליטר כשהמושבים בשורה האחורית מקופלים. המכונית כוללת גם תא מטען קדמי המספק עד 52 ליטר נוספים של נפח אחסון בגרסת 2WD ו-20 ליטר בגרסת AWD.
ה-EV6 מציעה מערכת מתקדמת למניעת התנגשות קדמית (FCA) הכוללת תפקודים של פנייה בצומת וחציית צומת שמטרתם להעניק בטיחות מונעת מרבית בעת תמרון בצמתים. המערכת תזהיר את הנהג אם קיימת סכנת התנגשות עם רכב מתקרב. באופן דומה, תינתן אזהרה אם קיימת סכנה מכלי רכב המתקרבים משמאל או מימין כאשר הנהג נוסע ישר בצומת. אם אחת מהסכנות גדלה, המערכת תזהיר את הנהג ותפעיל את הבלמים באופן אוטומטי כדי למנוע התנגשות.
אחד המפתחות לבטיחות הרכב הוא היכולת לראות ולהיראות. כדי לספק את רמות התאורה הטובות ביותר, כוללת הקיה EV6 את מערכת התאורה הקדמית החכמה החדשה (IFS)*, המאפשרת לכל נורת LED להאיר באופן עצמאי כדי לספק חווית תאורה מדויקת. מערכת IFS מאפשרת לנהג לנסוע באופן קבוע עם אלומה גבוהה ללא כל סיכון של סנוור התנועה המגיעה ממול. מצלמה קדמית הכוללת טכנולוגיית זיהוי רכב מעמעמת או מבהירה באופן אוטומטי כל נורת LED בנפרד, ומשפרת את הראות לפנים של הנהג תוך הגנה על תנועה המתקרבת ממול מסנוור בזמן אמת.
התראת עירנות לנהג (DAW) וסייען הגבלת מהירות חכם (ISLA) מתווספים למערכות ADAS ושומרים על בטיחות הנהג בכביש. מערכת DAW מזהה את רמת הערנות של הנהג על ידי ניתוח דפוס הנהיגה שלו והזמן שהוא נמצא על הכביש, ותמליץ על הפסקה באמצעות הודעת אזהרה בלוח המחוונים כאשר רמת תשומת הלב והערנות של הנהג יורדת. תפקוד ISLA 'קורא' תמרורים כדי ליידע את הנהג על הגבלת המהירות הנוכחית ומידע נהיגה חשוב אחר. כאשר הוא מופעל, משתמש תפקוד ISLA באזהרה ויזואלית וקולית כדי להזהיר את הנהג מפני שינויים בתנאי הדרך.
ה EV6 מציעה מערכת צפייה בשטחים מתים (BVM)* ומערכת למניעת התנגשות בשטחים מתים (BCA) כדי להבטיח שמעברי נתיב יבוצעו בצורה בטוחה. מערכת BVM מאפשרת תצוגה של ה"שטחים המתים" מימין ומשמאל לרכב, ע"ג לוח המחוונים הדיגיטלי. מערכת BCA משתמשת בחיישני רדאר כדי להזהיר את הנהג מפני כלי רכב מתקרבים, ומפעילה את הבלמים אם קיים סיכון להתנגשות במהלך תמרוני מעבר נתיב.
המכונית מציעה צג מבט היקפי (SVM). מצלמות מציגות מבט של 360 מעלות מסביב למכונית, כאשר התצוגה ממוקמת על מסך המידע והבידור של ה-EV6. במקומות חניה צפופים יכול הנהג להשתמש בסייען החכם לחניה (SPA) של ה-EV6. ה SPA הוא מאפיין המאפשר למכונית להחנות את עצמה באופן אוטונומי.
באמצעות מצלמות מבט היקפי וחיישנים אולטרה-סוניים, מסוגלת ה-EV6 לזהות מקום חניה בגודל מתאים ולנווט את עצמה אוטומטית לתוכו, כשהיא שולטת באופן אוטומטי בדוושת האצה, בבלמים ובהיגוי. מערכת SPA מסוגל להחנות את המכונית במפרצי חניה במאונך ובמקביל.
מערכת הסיוע ליציאה בטוחה מהמכונית (SEA) תספק אזהרה באופן אוטומטי ותנעל את הדלתות האחוריות במידה וזיהתה רכב המתקרב מאחור בשטח המת של ה-EV6, וכך מסייעת להפחית את הסיכון להתנגשות ולהגביר את הבטיחות בסוף הנסיעה.
להגברת השימושיות, ה-EV6 מאפשרת לגרור עד 1,600 ק"ג.
מפרט טכני
מחיר
249,000 דגם פרימיום
299,000 דגם GT Line
מרכב ושלדה
קרוסאובר חשמלי, עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום.
מערכת הינע חשמלית מלאה, והנעה אחורית או כפולה.
מערכת הינע
סוללה ומנוע חשמלי
סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר
Premium 2WD | GT Line AWD | |
מתח (V) | 697 | |
אנרגיה (KWh) | 77.4 | |
מנוע אחורי | ||
הספק מרבי (כ"ס) | 229 | 225 |
מומנט מרבי (קג"מ) | 35.7 | |
מנוע קדמי | ||
הספק מרבי (כ"ס) | – | 100 |
מומנט מרבי (קג"מ) | – | 26 |
הספק משולב (כ"ס) | 229 | 325 |
מומנט משולב (קג"מ) | 35.7 | 62 |
זמני טעינה 10%-80%
AC (230V/12A) כבל מקורי בשקע ביתי 32:45 שעות
AC 11KW (230V/16A) עמדת טעינה 7:20 שעות
DC 50KW (Max 125A) 73 דקות
DC 350KW (Max 200A) 18 דקות
מערכת מתלים
קדמי תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב
אחורי מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב
מערכת היגוי
סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבסבת ומוט משונן
יחס כללי 14.25
סיבובים מנעילה לנעילה 2.67
רדיוס סיבוב 5.81 מטרים
מערכת בלמים
קדמיים דיסק מאוורר
אחוריים דיסק מאוורר
בלם חנייה חשמלי
חישוקים וצמיגים
Premium 2WD סגסוגת 19 אינץ', צמיגים 235/55 R19
GT Line AWD סגסוגת 20 אינץ' צמיגים 235/55 R20
גלגל חילוף ערכת ניפוח
מידות (מ"מ)
חיצוניות
Premium 2WD | GT Line AWD | |
אורך כולל | 4,680 | 4,695 |
רוחב כולל* | 1,880 | 1,890 |
גובה כולל | 1,550 | 1,550 |
רוחק סרנים | 2,900 | 2,900 |
שלוחה קדמית | 830 | 845 |
שלוחה אחורית | 950 | 950 |
מפשק קדמי | 1,628 | 1,623 |
מפשק אחורי | 1,637 | 1,632 |
מרווח גחון | 160 | 160 |
* ללא מראות צד
פנימיות
מלפנים | מאחור | |
מרווח ראש | 934 | 965 |
מרווח רגלים | 1,078 | 990 |
מרווח כתפיים | 1,468 | 1,413 |
מרווח מתניים | 1,394 | 1,352 |
קיבולות
תא מטען אחורי (VDA) 520 ליטר
תא מטען קדמי 2WD(VDA) 52 ליטר
תא מטען קדמי 4WD (VDA) 20 ליטר
משקלות (ק"ג)
Premium 2WD | GT Line AWD | |
משקל עצמי | 1,985 | 2,090 |
משקל כולל | 2,425 | 2,530 |
כושר גרירה (ק"ג)
נגרר ללא בלמים 750
נגרר עם בלמים 1,600
ביצועים
Premium 2WD | GT Line AWD | |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 188 | 188 |
0-100 קמ"ש (שניות) | 7.3 | 5.2 |
צריכת חשמל (וואט/ק"מ)
Premium 2WD | GT Line AWD | |
מחזור משולב | 165 | 180 |
טווח נסיעה חשמלי(ק"מ) | 484 | 528 |