כלמוביל, משיקה את ה-GENESIS Electrified GV70 בדרך להציג עד שנת 2025 שמונה דגמים חדשים, מונעים חשמלית או בטכנולוגיית מימן. עד שנת 2030 כל דגמי ג'נסיס יהיו עם 0 פליטות מזהמים. Electrified GV70 מתבסס על ה- GV70 מסגמנט רכבי ה-SUV ומשלב בתוכו מערכת הנעה בעלת צמד מנועים חשמליים והספק כולל של 489 כ"ס המעניקים טווח נסיעה מרבי של 455 ק"מ.
ה- Electrified GV70 הינו הדגם החשמלי השלישי של המותג בישראל ומצטרף ל-GV60 ול-Electrified G80 הסלונית שהושקו בתחילת השנה. Electrified GV70 יוצע בישראל ברמת גימור גבוהה ובמחיר של 469,000 שקלים.
דנה רביד–מנחם מנהלת חטיבת GENESIS בכלמוביל מציינת: "אחרי ההצלחה של ה-GV60
וה-Electrified G80 אנו נרגשים להשיק את הדגם החשמלי השלישי של GENESIS בישראל. ההשקה החשובה הזו מגיעה בשילוב עם ציון דרך משמעותי של המותג בישראל: מסירת 1000 רכבי ג'נסיס שעלו על הכביש המעידה שהמותג הפך תוך פחות משנתיים לאלטרנטיבה מובילה בשוק היוקרה. ההובלה של קוריאה בטכנולוגיה, בבטיחות ובאיכות החומרים, בשילוב עם רמות השירות הגבוהות והסטנדרט שאנחנו בכלמוביל הצבנו לשוק יהפכו גם את ה- Electrified GV70 לשחקן משמעותי בקטגוריה".
תא נוסעים
תא הנוסעים של ג'נסיס Electrified GV70 מעוצב לפי תפיסת אדריכלות הקוראנית המכונה "החלל הלבן", המשלבת בתא הנוסעים אלמנטים אובליים בהשראת כנפי מטוס ותכנון ארגונומי המתמקד בנוחות התפעול של הנהג תוך צמצום מספר המתגים.
פתחי המיזוג הדקים מוסווים בקו המתאר התוחם העליון של לוח המכשירים ומשלבים פס רוחבי המשתלב אל תוך לוח המחוונים ומדגישים את תחושת הרוחב של המכונית.
לוח המחוונים הדיגיטלי שהוא מסך 12.3 אינטש בעל תצוגת תלת ממד ותצוגת מידע משתנה, אליו מצטרף מסך 14.5 אינטש במבנה רחב המשמש את מערכת המולטימדיה ותפעול מערכות הרכב השונות. ממשק התפעול במסך המולטימדיה נעשה באמצעות מגע או על ידי ג'ויסטיק בקונסולה שבין הנהג והנוסע, המשלב בתוכו משטח מגע.
מערכת הנעה חשמלית
Electrified GV70 מוצע בשילוב יוצא דופן של שני מנועים חשמליים חזקים והנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה לאחיזה מרבית.
שני מנועים חשמליים
ג'נסיס Electrified GV70 מונע על ידי שני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר גלגלים, בהספק רגיל של 160 קילוואט כל אחד ובהספק משולב של 320 קילוואט בסך הכל. יחידת מנוע חשמלי משולבת בתיבת העברה הכוללת הילוך ישיר וממסר הפחתה המאפשרים העברת כוח מהירה וחלקה אל הגלגלים ללא איבודי כוח ואחיזה.
לרשות הנהג עומד מצב Boost ייחודי לתאוצה המעניק תוספת הספק של 40 קילוואט נוספים מהמנועים למשך 10 שניות. במצב זה ישנה ל- Electrified GV70אדירה של 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ הזמינים באופן מידי ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות – נתון הלקוח מעולם מכוניות הספורט הקיצוניות.
חלוקת כוח
לג'נסיס Electrified GV70 מערכת חלוקת כוח ייחודית Genesis Disconnector Actuator System (DAS) המנהלת את פעולת המנועים בהתאם לתנאי האחיזה ולמצב הנהיגה הנבחר. פעולת המערכת מתעדפת את הגלגלים האחוריים לטובת תחושת נהיגה ספורטיבית והפחתת צריכת האנרגיה, ומשלבת את הנעת הגלגלים הקדמיים לפי תנאי הדרך ובהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
מערכת EDVC מדמה חלוקת כוח וקטורית על ידי בלימה עדינה של הגלגלים הפנימיים בעת פניה והפניית המומנט לגלגלים החיצונים. פעולת המערכת משפרת את הזריזות ויכולת התמרון של המכונית ומשרת את חושת הביטחון והשליטה של הנהג העיקולים הדוקים.
ארכיטקטורה חשמלית
ג'נסיס שילבה את טכנולוגיות הסוללה, הטעינה וניהול האנרגיה מ-GV60 בפלטפורמה הרב שימושית של GV70.
סוללת ליתיום פולימר
לג'נסיס Electrified GV70 מכלול סוללות בטכנולוגיית ליתיום-פולימר עם קיבולת של 77.4 קילוואט/שעה. נצילות האנרגיה הגבוהה של הסוללה מתאפשרת בין היתר בזכות מערכת ניהול טמפרטורה חדשני המאפשר לחמם מראש את הסוללה בימים קרים כדי להביאה לטמפרטורת עבודה מתאימה, מניעת הפסדי אנרגיה וקיצור זמן הטעינה. מערכת קירור מובנית מאשרת לשמור על טמפרטורת עבודה אופטימלית גם בנסיעה ארוכה ותחת עומס טעינה גבוה כדי לשמור על אורך חיי התאים בסוללה.
יחד עם מערכת ניהול אנרגיה חכמה ומערכת בלימה רגרנטיבית אפקטיבית במיוחד עם מצב נסיעה בדוושה אחת (I Pedal) מתאפשר ב- Electrified GV70 טווח נסיעה המוביל בקבוצה של 455 ק"מ בנסיעה משולבת (לפי תקן WLTP).
טעינה אולטרה מהירה במתח גבוה
מערכת הטעינה התלת פאזית של ג'נסיס Electrified GV70 תומכת בטעינה ביתית ישירה (AC) בהספק של עד 11Kw. בנוסף מוטמעת במכונית תמיכה בטעינת DC אולטרה מהירה במתח גבוה של 400V, כאשר מטען בעל מגביר מתח מסוגל להכפיל את הטעינה לטעינה במתח של 800V. התוצאה היא טעינה מהירה לאורך זמן בעמדות טעינה שונות ומהירות טעינה מהגבוהות ביותר כיום עד לקצב של 350Kw. בקצב טעינה יציב של 240Kw מתאפשרת טעינת הסוללה מ-10 אחוז ל-80 אחוז מהקיבולת ב-18 דקות בלבד.
עיצוב סאונד אקטיבי e-ASD
בדומה ל-GV60, גם Electrified GV70 מצוידת במערכת סאונד אקטיבי מדומה (e-ASD). המערכת שהיא פיתוח בלעדי של ג'נסיס מספקת צלילי נהיגה וירטואליים המושמעים דרך מערכת השמע של המכונית, בהתאם למצב הנהיגה מהירות הרכב ומצב דוושת התאוצה.
הנהג יכול לבחור בין שלושה סוגי צלילים אקטיביים: Futuristic לתחושה עתידנית, G-Engine המדמה צליל מנוך ספורטיבי עמום ו- E-Motor לחוויית צליל ספורטיבי מלאה.
רמת בטיחות ויכולת נהיגה חצי אוטונומית
Electrified GV70כוללת שילוב בין הגנה פאסיבית למערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות ביותר מבוססות רדאר ומצלמות למניעת תאונות, תוך מתן סיוע לנהג ומצב נהיגה חצי אוטונומי.
ג'נסיס Electrified GV70 מצויד כסטנדרט במערכות:
FCA – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. למערכת פונקציה מסוגלת לבצע בלימה תוך זיהוי של תנועה חוצה בתוך צמתים.
LKA – מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים השומרת על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים. המערכת משולבת במערכת ISLA לזיהוי תמרורים עם פונקציית התאמת המהירות אקטיבית בהתאם לתמרור.
BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.
BVM – הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת איתות כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.
RCCA – זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית
SEA – מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי
DAW – מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש
HBA – מזהה רכבים המגיעים ממול ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור
SVM – מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות
מערכת התרעה על שכיחת ילדים במושב האחורי
רמת גימור
מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע 14.5 אינטש ואפשרות שליטה באמצעות ג'ויסטיק התומכת בממשקי Apple CarPlay ו-AndroidAuto
לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 12.3 אינטש בעל תצוגת מידע משתנה
מערכת שמע בעלת 9 רמקולים
בקרת אקלים מפוצלת
מפתח חכם לכניסה והנעה
גלגל הגה מתכוונן חשמלית
מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית
זיכרונות למושב הנהג ולכוונון ההגה ומראות הצד
תאורת אווירה בעלת 64 גוונים
ריפודי עור בשילוב אריג צמר
שמשות אקוסטיות
שמשות אחוריות כהות
מראות צד מתכהות אוטומטית עם קיפול חשמלי
מצלמות היקפיות לתצוגת 360
חיישני חניה היקפיים
פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען
גג שמש פנורמי נפתח חשמלית
תאורת LED אדפטיבית בחזית
חישוקים קלים אווירודינמיים בקוטר 19 אינטש.
מידות GENESIS Electrified GV70
אורך | 4,715 מ"מ |
רוחב | 1,910 מ"מ |
גובה | 1,630 מ"מ |
בסיס גלגלים | 2,875 מ"מ |
מרווח גחון | 174 מ"מ |
משקל עצמי | 2,845 ק"ג |
כושר גרירה עם/בלי בלמים | 750/1800 ק"ג |
נפח תא מטען | 503 ליטר |
נפח תא מטען קדמי | 22 ליטר |
מחירים
דגם | מחיר |
Electrified GV70 – EV Edition | 469,000 שקלים |