דלק מוטורס מודיעה על תחילת מכירה מוקדמת ל-BMW iX1 חשמלית, הגרסה החשמלית לפרמיום קרוסאובר הקומפקטי. לראשונה במותג בישראל, תחילת השיווק תתבצע באמצעות אתר אונליין ייעודי בלבד. BMW iX1 חשמלית הוא קרוסבאובר קומפקטי הכולל הנעה חשמלית מלאה עם טווח נסיעה של 429 ק"מ. הדגם ישווק בשתי רמות אבזור שונות לבחירה, החל מ-329,000 שקלים. לינק לאתר
ה–iX1 הוא הקרוס-אובר החשמלי הראשון של BMW בסגמנט הפרמיום הקומפקטי. הדגם כולל שני מנועים חשמליים עוצמתיים, אחד הממוקם על הסרן הקדמי ואחד על הסרן האחורי, המפיקים יחד הספק שיא של 313 כ"ס במצב Boost ומומנט של 50.37 קג"מ.
תכנון זה יוצר מערכת הנעה כפולה xDrive – חשמלית. ה-iX1 xDrive30 הוא בין הקרוסאוברים הזריזים בקטגוריה עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. כל מכלולי הדגם מבוססים על טכנולוגיית ההנעה החשמלית (BMW eDrive) מספקת צריכת אנרגיה נמוכה.
מערך טכנולוגי מתקדם זה מבוסס, בין היתר – על תוכנת טעינה חדשה, המאפשרת טעינה ביתית מסוג AC בקצב של עד 22 קוט"ש (אופציה בתוספת תשלום) או בטעינה ציבורית-מהירה מסוג DC בקצב של עד 130 קוט"ש המאפשר טעינת הרכב עד 80% בפחות מחצי שעה. לטובת תכנון אידיאלי של תא הנוסעים ומרכז כובד נמוך במיוחד התורם ליכולות הדינאמיות, הסוללה ממוקמת ברצפת הרכב ובגבולות בסיס הגלגלים. קיבולת הסוללה (נטו) עומד על 64.7 קוט"ש וטווח הנסיעה המקסימלי הוא 429 ק"מ.
השילוב של משקל עצמי מעל 2 טון, וביצועים של מכונית ספורט מייצרים "אתגר דינאמי" לא פשוט, ולכן BMW מציידת את ה-iX1 במערך מתלים אדפטיביים מתקדם כסטנדרט, לטובת חוויית נהיגה איכותית ויכולות ניהוג בעלות אופי ספורטיבי.
בסיס הגלגלים גדל ל- 2.692 מ' (+2.2 ס"מ), כך גם הרוחב ל-1,845 (+2.4 ס"מ) אך הרכב עדיין שומר על אורך כללי קומפקטי של 4.5 מטר (+5.3 ס"מ). נפח תא המטען מרשים, וגם בגרסתו החשמלית, נושק ל-500 ליטר (490 ליטר).
עיצוב חיצוני
בדומה ל-X1, חולק ה-iX1 את עיצוב החזית החדש, המדגיש את הנוכחות העוצמתית שלו על הכביש. מכסה מנוע "שרירי", פנסים בטכנולוגיית Adaptive LED בעיצוב מודרני – דקים ועוצמתיים. אלמנט העיצוב המסורתי, גריל הכליות בעיצוב מרובע, וקווים בהשראת משפחת דגמי ה-X, מעניקים למכונית צללית כוחנית ודינמית. מאחור ניתן למצוא קווים אופקיים, פנסי LED בעיצוב תלת ממד ובצורת האות L. במבט מהצד יבלטו קשתות הגלגלים המפוסלות המשדרות אופי ספורטיבי, אלו יקבלו גימור שונה בהתאם לחבילת העיצוב. את ה-iX1 ניתן לזהות בקלות באמצעות תוספת אלמנטים כחולים, בהשראת חטיבת BMW i בחלקים שונים של המכונית.
דגם ה-iX1 מוצע ב-2 חבילות עיצוב שונות xLine / M-Sport, ובהתאמה, הוא ישווק ב-2 רמות אבזור, כאשר לכל אחת חבילת עיצוב שונה. חבילת העיצוב xLine מתאפיינת בשפה "קשוחה" המכוונת לעולמות "השטח". אלמנטים בגימור שחור מבריק ו-Pearl Chrome, עיצוב ייחודי לפגושים, חצאיות הצד ונגיעות עיצוב בתא הנוסעים, כמו גימור פנימי מאלומיניום – מדגישות את חבילה זו.
חבילת העיצוב M-Sport כוללת עיצוב חיצוני דינאמי מובחן הכולל פגושים, קשתות גלגלים וחצאיות צד בעיצוב ייחודי. בתא הנוסעים יופיע סף כניסה בדלתות M, גלגל הגה M, תקרה בגוון שחור וגימור פנימי ייחודי לחבילה מעץ אקליפטוס.
עיצוב פנימי
תא הנוסעים מציג תכנון מודרני בהתאם למערך הטכנולוגי החדש BMW Live Cockpit Plus אשר כולל צג קמור אחד (Curved Display) שמורכב ממסך מגע מרכזי בגודל "10.7 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25. השליטה במערך הקישוריות נעשית באמצעות ממשק ההפעלה החדשני: (System 8-OS8) Bmw Operatuon. מערך זה כולל בין היתר משטח טעינה אלחוטי וממשק Apple CarPlay.
מושבי "Sport" קדמיים בעיצוב חדש וייחודי לדגם, וריפודי Sensatec במגוון צבעים לבחירה – מעניקים נוחות ישיבה יוצאת דופן בסגמנט. תא נוסעים מעוצב בקפידה ועשיר בחומרי גלם איכותיים, דוגמת דשבורד מצופה עור סינטטי עם תפרים בגוון מנוגד – מגבירים את תחושת היוקרה הכללית.
שילוב של חלל מושבים קדמיים מוכוון נהג – לצד תנוחת ישיבה גבוהה – מעצימים את חוויית הנהיגה. בדומה לאחיו הגדול ממשפחתBMW i , ה-iX, גם בדגם זה נמצא תכנון חדשני למשענת היד ("מרחפת") הכולל לוח בקרה אינטגרלי – באמצעותו ניתן לבצע פעולות שגרתיות כמו למשל שליטה על עוצמת מערכת השמע, החלפת שירים / תחנות רדיו, שליטה על מערך מצבי הנהיגה MY MODES וכו'. אפשרויות תפעול אלו מוסיפות ערך רב בשימוש יומי-יומי ומחזקות את תחושת החיבור המידי שנוצרת בין הנהג והרכב.
מערכות עזר לנהג
שתי רמות הגימור יציעו כסטנדרט את מערך הבטיחות Driving Assistant Plus. מערך זה כולל מגוון מערכות בטיחות חדשות שמופיעות לראשונה בסגמנט זה של המותג, כמו למשל מערכת התראת התנגשות וסיוע בבלימה אל מול תנועה חוצה בזמן פניה שמאלה בצמתים, מערכת התראה בפני רכב בשטח מת עם מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד, מערכת סיוע בביצוע תמרוני התחמקות ועוד.
בנוסף רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת גם את חבילת מערכות סיוע לנהג Parking Assistant שכוללת חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, בלימה אוטו' בנסיעה לאחור עד 5 קמ"ש וגם את מערכת ה-Reversing assist הייחודית, היודעת לשחזר אוטומטית את 50 המטרים האחרונים של תוואי הנסיעה ומסייעת בנסיעה לאחור בתמרוני חניה עירוניים מסובכים.
בנוסף וכסטנדרט, ה-iX1 מצויד במערכת MY MODES החדשה להתאמת תפקוד מערכות הרכב בהתאם ל-"מצב הרוח" או לסגנון הנהיגה הנבחר. בנוסף קיימת מערכת Performance control שנועדה לשפר את אחיזת הגלגלים הקדמיים בשעת פניה.