פולקסווגן פולו החדשה עם מנוע חסכוני ומערכות בטיחות משודרגות

polo30514
פולו החדשה צילום יחסי ציבור
מחיר הפולו יחל מ- 99,900 שקל לגרסת ה- 1.2 TSI 90 כ"ס ידנית קומפורטליין ועד 119,900 דגם המפואר ביותרpolo30514
 
פולקסווגן פולו עוברת מתיחת פנים.  הגירסה החדשה של הפולו, שמכרה עד היום כ- 14 מליון רכבים ברחבי העולם, מציעה עיצוב עדכני עם חזית מעודכנת, מנועים חדשים בטכנולוגיית BlueMotion, תא נוסעים משודרג ומערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בקרת שיוט אקטיבית.

גרסת ה- 1.2 עם 90 כ"ס עם תיבה ידנית תוצע ברמת גימור גבוהה קומפורטליין, בעוד שזו עם תיבת ה- DSG תוצע בשתי רמות הגימור טרנדליין וקומפורטליין. הגרסה הבכירה עם 110 כ"ס ותיבת DSG תוצע על ידי היבואן, צ'מפיון מוטורס
 אך ורק בגרסת קומפורטליין משודרגת.  מחיר הפולו יחל מ- 99,900 שקל לגרסת ה- 1.2 TSI 90 כ"ס ידנית קומפורטליין, 107,900 שקל לגרסת ה- 1.2 TSI DSG עם 90 כ"ס ברמת גימור טרנדליין, ו- 112,900 שקל ברמת גימור קומפורטליין. גרסת ה- 1.2 TSI עם 110 כ"ס ברמת גימור קומפורטליין משודרגת תעלה 119,900 שקל.

הפולו החדשה מבוססת על אבולוציה של הדגם היוצא. עם קווים מלוטשים חדים מבעבר המקנים לה יותר נוכחות, הפולו מציגה חזית מצודדת דמוית גולף המושגת בזכות מכסה מנוע מקומר, פגוש קדמי בעיצוב חדש, גריל מתוחם כרום וצמד יחידות תאורה חדשות קדמיות. בזכות הנמכת גובה הרכב ב- 10 מ"מ משיגה הפולו גם צללית נמוכה המקנה לרכב מראה ספורטיבי מבעבר. הפגוש האחורי גם זוכה לעדכון קל ומאורך. גרסת ה- 110 כ"ס קומפורטליין מציעה בתוספת גם פנסי ערפל בפגוש הקדמי וחישוקי סגסוגת.

הפולו החדשה תשווק בישראל עם מנועים חדשים בטכנולוגיית BlueMotion עם הספקים שונים מבעבר. מעבר למנועים החסכוניים מציעה טכנולוגיית ה- BlueMotion שורה של מערכות שנועדו לשפר את החיסכון בתצרוכת הדלק ולצמצם פליטת מזהמים. מעבר לשילוב החסכוני בתיבת ההילוכים DSG ומנועי ה- TSI הרכב מציע ניצול אנרגיה בעת בלימה, אווירודינמיקה מתקדמת, יחסי העברה אופטימליים, צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה וכמובן את מערכת ה- start & stop.
גרסת המנוע האטמוספרי של הפולו היוצאת יורדת מסל האפשריות כמו גם מנוע הטורבו 1.2 שהוצע בהספק של 105 כ"ס. הפולו החדשה מציעה צמד מנועי 1.2 TSI בשתי רמות הספק של 90 ו- 110 כ"ס וחיסכון של כ- 12 אחוז חיסכון בתצרוכת הדלק בהשוואה לגרסה היוצאת. גרסת 1.2 TSI בהספק של 90 כ"ס המושגים ב- 4,800 סל"ד מציעה מומנט מירבי של 16.2 קג"מ המגיע בין 1,400- 3,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת DSG בעלת 7 הילוכים, או תיבה ידנית. הגרסה החזקה יותר של הפולו מציעה מנוע 1.2 TSI בהספק של 110 כ"ס המגיע ב- 5,000 סל"ד ומומנט מירבי של 17.8 קג"מ המושג בטווחי 1,400 – 4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת DSG בעלת 7 מהירויות. הצריכה הממוצעת בכל הגרסאות עומדת על 4.7 ליטר לכל 100 קילומטר.

רשימת האבזור הניתנת ברמת גימור טרנדליין כוללת בין היתר: מערכת ה- Start & Stop להדממת המנוע בעת עצירה כחלק מטכנולוגיית ה- BlueMotion, מראות צד מתכווננות חשמלית עם הפשרת אדים, הגה כוח מסוג Servotronic בעל קשיחות מותאמת למהירות הנסיעה ומערכת שמע מתקדמת קוראת קבצי MP3. רמת הגימור Comfortline בגרסת הפולו 2014 כוללת כתוספת לסטנדרט (בהשוואה לדגם היוצא) גם לחצני שליטה למערכת השמע מההגה ודיבורית מקורית. בנוסף לכך ניתן למצוא גם מערכת מולטימדיה מדגם Composition Colour לשליטה על תפריטי הרכב עם תמיכה בקבצי MP3 ומסך מגע בגודל 5 אינץ', דיבורית Bluetooth מובנית עם 6 רמקולים ותא מטען עם משטח מודולרי. האבזור הפנימי ברמת גימור זו כולל גם ידית הילוכים, בלם יד והגה רב-תפקודי מצופים עור, מושבים קדמיים מתכווננים לגובה וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים.

הפולו החדשה מציעה בכל הגרסאות כסטנדרט רשימת אבזור בטיחות ארוכה הכוללת מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS- Anti Locking Brake System, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית EDL- Electronic Differential Lock, מערכת להעברה יעילה של כוח המנוע אל הכביש TCS- Traction Control System , מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה ESP- Electronic Stability Program , מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS- Brake Assist System, מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה Multi-Collision Brake , זוג כריות אוויר קדמיות לנהג ולנוסע לצידו, מתג לניתוק כרית האויר הקדמית בצד הנוסע, זוג כריות אוויר צידיות לנהג ולנוסע לצידו וחיישן לחץ אוויר בצמיגים. בנוסף לכך מציעה הפולו חבילת בטיחות ייחודית שאינה מוכרת בסגמנט הסופר מיני הכוללת מערכת בלימה אוטונומית עירונית בשילוב עם מערכת בקרת שיוט אקטיבית עם הרדאר מקדימה כאופציה בתוספת של 3,000 שקל.