פולקסווגן מתחילה בשיווק דגם חדש של החיפושית

beetle2514
צילום יחסי ציבור
הדור השלישי של החיפושית יוצע בישראל עם גרסת מנוע בנפח 1.2 TSI, בתצורת 3 דלתות בלבד ובשתי רמות גימור Beetle ו- Designbeetle2514
האייקון של עולם הרכב חוזר לישראל. חטיבת פולקסווגן, מבית צ'מפיון מוטורס, מרחיבה את קשת דגמי פולקסווגן בישראל, ופותחת למכירה מוקדמת את הדגם שמייצג יותר מהכל את תמצית המותג – פולקסווגן חיפושית. כלי הרכב הראשונים יגיעו לישראל בעוד כחודשיים. החיפושית, הינה דור שלישי לחיפושית המקורית, שהפכה לדגם הבודד הנמכר בהיסטוריה, ולחיפושית החדשה שיצרה את ה- "ביטלמאניה" – גל רטרו לרכבי עבר מפוארים. פולקסווגן Beetle המקורית נכנסה לספרי ההיסטוריה כמכונית הסדרתית הנמכרת בעולם (לדגם בודד). החיפושית, שתוכננה ביד פרדיננד פורשה האגדי, נמכרה במשך יותר משישים שנה והצליחה להגיע כמעט ל- 22 מליון יחידות.

פולקסווגן חיפושית מציעה את השילוב הטוב ביותר כיום לעיצוב מרגש, חווית נהיגה דינמית עם קורטוב ספורטיביות לצד שימושיות והתאמה מלאה לסגנון החיים האורבני של היום. הדור השלישי של החיפושית יוצע בישראל עם גרסת מנוע בנפח 1.2 TSI, בתצורת 3 דלתות ובשתי רמות גימור. המנוע, המוכר מדגמים אחרים של הקונצרן, מספק 105 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים מסוג DSG 7 הילוכים.
מחיר פולקסווגן חיפושית 1.2 TSI 105 כ"ס ברמת גימור Beetle יעמוד על 155,900 שקל, ואילו ברמת הגימור Design המחיר יעמוד על 169,900 שקל

"הדור השלישי של החיפושית מציע חבילה אטרקטיבית של עיצוב, ספורטיביות, סטייל ובעיקר ייחודיות. כדגם רטרו המייצג את ההמשך לדגם המכונית הנמכרת בעולם, החיפושית החדשה מצליחה לשלב באופן אופטימלי בין הרגש והנוסטלגיה הקיימת כלפי פולקסווגן לבין איכויות ויתרונות המוצר. עם מימדים גדולים מבעבר המתאימים לארבעה נוסעים, מנוע טורבו מתקדם וחסכוני ועיצוב ייחודי ומרענן, יש לחיפושית יכולת למשוך קהלים מכל שכבות הגיל, גברים ונשים כאחד" אומר קובי בלום מנהל חטיבת פולקסווגן בישראל.

כראוי למותג המתווה דרך בכל הקשור להתפתחות אבולוציוניות, הרי שבדגם כה ייחודי המהווה אייקון עבור הקונצרן, מהנדסי החיפושית שמרו על הכללים באופן הדוק. העיצוב החיצוני של הדור השלישי שומר על מראה הדגם המוחלף, אך כדי לפנות אל שני הקהלים גברי ונשים כאחד, הוא מציג מראה מאורך וקשוח יותר דמוי קופה ופחות עגלגל כבעבר. בניגוד לדור השני, החיפושית מציגה את החזון של "Less Flower More Power" עם חיטובים במקומות הנכונים המעניקים לה מראה אגרסיבי וכוחני יותר.

לפולקסווגן חיפושית מידות הגדולות כמעט בכל הממדים מהחיפושית המוחלפת עם פרופורציות דינמיות בהרבה. החיפושית מציעה אורך כולל של 4,278 מ"מ (152 מ"מ יותר), 1,808 מ"מ רוחב (84 מ"מ יותר) 1,468 מ"מ גובה (12 מ"מ פחות) ובסיס גלגלים של 2,537 מ"מ. מידות אלו מספקות מרחב ומקום גדולים יותר מבעבר ומספקים לארבעה נוסעים להיכנס לרכב ללא בעיה. בזכות מידות אלו, ומידת הרוחב שצמחה אף היא ב- 84 מ"מ אל עבר 1,808 מ"מ החיפושית החדשה משיגה מראה קשוח, ספורטיבי ושרירי יותר. גם תא המטען זוכה לגידול משמעותי בנפח, בזכות הגידול במידות ומציע נפח של 310 ליטר לעומת 209 ליטר בדגם היוצא.

הפרופורציות החדשות משפיעות על כל הרכב. האורך החדש מאפשר למתוח את הגג, מכסה המנוע הקדמי ארוך יותר, כאשר השמשה הקדמית מוסטת יותר לאחור עם שיפוע תלול הרבה יותר. ובכל זאת, עדיין נשמרו כל מאפייני העיצוב האופייניים של החיפושית: בין אלו אפשר לכלול את הפנסים העגולים שלה (פנסי קסנון דו אופציונליים עם אורות LED ברמת גימור Design) בתי הגלגלים התפוחים, כך למשל עם המדרכים החיצוניים, הספוילר מאחור שנוסף, שתי דלתות בלבד ועוד. להשלמת המראה מצוידת החיפושית בחישוקי סגסוגת בגודל 215/60 R16.

תא הנוסעים של החיפושית מציע שילוב של נגיעות רטרו, עם איכות חומרים והרכבה ללא פשרות של הקונצרן הגרמני. לצד הגימור המוקפד וההרכבה האיכותית, פרושים פנלים פלסטיים צבעוניים לכל רוחב הקונסולה במראה הקורץ לעבר. הדור השלישי של החיפושית מציע עיצוב חדש של סביבת הנהג, עם נגיעות רטרו כלפי המכונית המקורית: כך למשל השמשה הקדמית ולוח המחוונים זקופים כעת, לוח המחוונים אימץ את צורת העיגול הגדול – בדיוק כמו במקור, אבל עכשיו נוספו לו עוד שני מחוונים עגולים ומסך שעליו מוצגת אינפורמציה דיגיטלית כמו נתוני מחשב הדרך. מראה הרטרו ממשיך עם אלמנט תא הכפפות שהינו זהה לחיפושית המקורית, כשלכך יש להוסיף את הפלסטיק דמוי קרבון מסביב לחופת לוח המחוונים ולאורך מהדשבורד. התוצאה ? תא נוסעים איכותי ומוקפד העשוי מחומרים מצוינים המציע שילוב מוצלח של אלמנטים מודרניים וקלאסיים. גם המושבים טובים, נוחים ומתכוונים לגובה והודות למושב אחורי רחב מבעבר (8.4 ס"מ יותר מהדגם היוצא), ניתן להושיב מאחור בנוחות שני מבוגרים בגובה ממוצע.

האבזור בפולקסווגן חיפושית ברמה הבסיסית כולל בן היתר, בלם יד, ידית הילוכים והגה בציפוי עור, מערכת בקרת שיוט, ידיות הרכב בצבע שחור, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע לצדו, מערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים, כפתורי שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד בצבע הרכב מתכווננות חשמלית, משענת יד קדמית, מחזיקי כוסות מלפנים ומאחור. רמת גימור Design מציעה אבזור עשיר בנוסף תחת תג המחיר האטרקטיבי הכולל בנוסף בין היתר: מערכת KEYLESS לגישה והנעה ללא מפתח, פנסים קדמיים עם תאורת קסנון, פנסי LED לתאורת יום ייעודית, חלון גג פנוראמי, מראות מתקפלות חשמלית, מושבי Comfort קדמיים ועוד.

מתחת למכסה המנוע הארוך של החיפושית מסתתר מנוע טורבו משודרג מוכר מבית הקונצרן הנפח 1.2 ליטר TSI. טכנולוגיית ה- TSI המוצעת בחיפושית מציעה מנוע עם הספק גבוה ביחס למשקל ולנפח, מומנט גבוה בסל"ד נמוך, צריכת דלק ופליטת מזהמים, בדגש על CO2, נמוכה. מנוע זה מאפשר לחיפושית, בזכות הפרופורציות הדינמיות, לספק יותר חווית נהיגה מבעבר. החיפושית החדשה של פולקסווגן מבטיחה זריזות קלת רגליים ודינמיקה כובשת, בעיקר אך לא רק בתנועה עירונית. גרסת מנוע טורבו 1.2 TSI מציעה הספק של 105 כ"ס, המושגים בין 5,000 ל- 4,500 סל"ד, עם 17.8 קג"מ המושגים בין 1,500 ל- 4,100 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה מאפס למאה ב- 10.9 שניות. לצד זה תצרוכת דלק המשולבת של החיפושית עומדת על 5.9 ליטר ל- 100 ק"מ.

החיפושית החדשה כבר הוכיחה את עצמה במבחני הריסוק של ה- NCAP וזכתה בציון המקסימלי של 5 כוכבי ריסוק. היא מציעה כסטנדרט, בשתי רמות האבזור, חבילת בטיחות מלאה הכוללת בין היתר 6 כריות אוויר. לאלו אפשר להוסיף את מערכת בקרת היציבות ESP, מערכת למניעת נעילת גלגליםABS- Anti Locking Brake System , מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרוניתEDL- Electronic Differential Lock , מערכת להעברה יעילה של כוח המנוע אל הכביש TCS – Traction Control System, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה ESP- Electronic Stability Program, מערכת לסיוע בבלימות חירוםBAS- Brake Assist System , מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, חגורות בטיחות קדמיות פירוטכניות ועוד.