קיה סול ערכה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת המכוניות בפרנקפורט ומתחילה בימים אלה שיווק בישראל
שחקן חדש בשוק ה-SUV הקומפקטי – קיה סול מתחילה בשיווק בישראל. המראה החדש של המכונית, נוצר בהשראת דגם הקונספט קיה טראק'סטר 2012. למרות שהסול החדשה היא מכונית בעיצוב ותכנון חדש לחלוטין ולא נעשה שימוש באף אחד מלוחות המרכב של הדגם הקודם – הסול החדשה שומרת על המאפיינים של הסול הקודמת: מראה הכתפיים המרובעות, שטח חלונות גדול, הפנסים האחוריים הגבוהים ותנוחת הישיבה הגבוהה שאפיינו את הדגם הקודם.
"הסול משכה קהל לקוחות נאמן בקרב רוכשי קיה, כך שהיה חשוב לנו שהדגם החדש יישאר דומה לעיצוב האייקוני המקורי. מעבר לעיצוב, התמקדנו בעיקר בהענקת דינמיקת נהיגה משופרת, פיתוח תא נוסעים איכותי יותר והוספת מאפיינים נחשקים המשפרים את המשיכה, הערך והתחכום של הסול", אומר ארתור מרטינס, סגן נשיא לשיווק של קיה אירופה. שמירה על המאפיינים שהפכו את הסול הנוכחית למיוחדת תוך התייחסות לתחומים שדרשו שיפור היוותה אתגר רציני לסטודיו העיצוב של קיה בקליפורניה ולמהנדסים בקוריאה. רבים ממרכיבי העיצוב הדרמטיים של הטראק'סטר – שנראו לראשונה ב-2012 – מופיעים כעת בסול החדשה. קיה שמרה על העיצוב האייקוני תוך הוספת סממני עיצוב מודרניים".
הדמיון החיצוני בין הסול החדשה ודגם הקונספט טראק'סטר הוא ברור. פתח כניסת האוויר הטרפזי הגדול בחזית נלקח מדגם הקונספט, ופנסי הערפל – הממוקמים נמוך ובקצוות החיצוניים – דומים לאלה של דגם הקונספט. השבכה הקדמית האופיינית של קיה נמצאת גם היא כאן, למרות שהיא טופלה כך שתראה דומה יותר לזו של דגם הקונספט ולדגמים האחרים במערך המוצרים של קיה.
השינוי הטכני הגדול יותר בסול החדשה הוא האימוץ של פלטפורמה חדשה לחלוטין, המבוססת על זו של הקיה סיד האחרונה. המרכב שתוכנן מחדש מיוצר כעת מ-66 אחוז פלדה בעלת חוזק גבוה מאוד או פלדה בעלת חוזק גבוה, עם חיבורים חזקים יותר באזור הלוח הקדמי של המרכב, החלק העליון והתחתון של עמודי B ובין עמודי C. התוצאה היא שיפור של 29% בקשיחות הפיתול בהשוואה לדגם היוצא. הודות לשימוש בפלדה בעלת חוזק גבוה מאוד, עמודי A צרים יותר ב-20 מ"מ, ומשפרים משמעותית את שדה הראייה לפנים.
המתלה הקדמי מסוג תמוכות מקפרסון נתמך כעת על תת-מסגרת עם ארבעה תותבים (בדור הראשון של הסול לא היו תותבים) כדי לבודד את תא הנוסעים בצורה טובה יותר מרעידות ולהקטין ככל האפשר את נוקשות הנסיעה. תיבת ההגה הוזזה לפנים כדי לשפר את תגובת ההיגוי ולהפחית את הכוחות המורגשים דרך גלגל ההגה. מאחור, בולמי הזעזועים הם ארוכים יותר ומותקנים בצורה אנכית כד לספק מהלך מתלים גדול יותר ופעולה חלקה יותר, לשיפור נוחות הנסיעה.
המרכב החזק יותר, יחד עם שדרוגים בשלדה, אפשרו למהנדסי קיה לייצר מכונית עם שיפורים משמעותיים בדינאמיקת הנהיגה, נוחות הנסיעה וה-NVH.
הלקוחות בישראל יכולים לבחור בין הגרסאות האחרונות של מנועי 1.6 ליטר GDI בנזין ו-1.6 ליטר CRDi דיזל , לצד תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים.
המידות החיצוניות של הקיה סול החדשה גדלו האורך הכולל הוגדל ב-20 מ"מ ל-4,140 מ"מ ובסיס הגלגלים הוגדל ב-20 מ"מ ל-2,570 מ"מ. הדגם החדש הורחב ב-15 מ"מ, ל-1,800 מ"מ, והונמך ב-10 מ"מ ל-1,600 מ"מ. המידות החדשות משפרות גם את השימושיות של המכונית. פתח הדלת תא המטען רחב כעת ב-60 מ"מ ומעניק גישה קלה יותר לאזור המטען הגדול יותר, שקיבולו גדל ב-4% ל-354 ליטר כשהמושבים האחוריים נמצאים במקומם.
הנהג והנוסעים בסול החדשה ייהנו מתא נוסעים שקט יותר באופן משמעותי, כאשר רמות הרעש הפנימי הונמכו בכ-3 דציבלים. תא הנוסעים הוא גם גדול יותר, עם מרווח ראש קדמי שהוגדל ב-6 מ"מ, מרווח רגליים קדמי של 1,040 מ"מ ומרווח כתפיים שגדל בשיעור של עד 7.5 מ"מ. מרווח הרגליים מאחור גדל גם הוא (ב-4 מ"מ). כדי להקל על הכניסה והיציאה, הונמך גובה סף הכניסה של הסול החדשה ב-5 מ"מ, ונקודות המותן של המושבים נמוכות יותר ב-12 מ"מ מלפנים ומאחור.
המכונית תהיה זמינה עם מגוון חדש של מאפיינים, בהתאם לרמת הגימור הנרכשת, כולל תאורת DRL, Flex Steer – היגוי משתנה המאפשר בחירת רמת תגבור שונה באמצעות כפתור; מערכת בקרת אקלים; מערכת שמע איכותית עם חיבור למצלמת נסיעה לאחור מובנית וכן "My Music" – זיכרון פנימי לאחסון קבצי מוסיקה ברכב; בקרת שיוט הכוללת מגביל מהירות ונשלטת מגלגל ההגה; חלון שמש פנוראמי בגג; אפשרות לצבע מרכב דו גווני; חישוקי סגסוגת קלה 18", מסילות גגון אורכיות, חלונות אחוריים כהים ומראות צד מחוממות ומתקפלות.
מחירי המחירון של הסול החדשה הינם 119,900 שקל לרמת גימור LX ו-129,900 שקל לרמת גימור EX. בהמשך השנה תתווסף גם גרסת דיזל אוטומטית שפרטים לגביה, תמחור ואבזור, יופצו בנפרד במועד תחילת השיווק.
מפרט טכני – קיה סול החדשה – על פי נתוני היצרן
מרכב ושלדה
SUV קומפקטי מסגמנט B עם 5 דלתות, 5 מושבים ומרכב אחוד המיוצר כולו מפלדה.
מנועי ארבעה צילינדרים בנזין ודיזל רוחביים מניעים את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות.
מנוע / בנזין
1.6 ליטר 132 כ"ס
שם 1.6 GDI
סוג 4 צילינדרים בטור, DOHC, עם CVVT
נפח 1,591 סמ"ק (1.6 ליטר)
הספק 132 כ"ס (97 קו"ט) @ 6,300 סל"ד
מומנט 161 נ"מ (16.4 קג"מ) @ 4,850 סל"ד
מערכת דלק הזרקה ישירה
מנוע / דיזל
1.6 ליטר 128 כ"ס
שם 1.6 CRDi
סוג 4 צילינדרים בטור, DOHC, עם 16 שסתומים
נפח 1,582 סמ"ק (1.6 ליטר)
הספק 128 כ"ס (94 קו"ט) @ 4,000 סל"ד
מומנט 260 נ"מ (26.5 קג"מ) @ 1,900-2,750 סל"ד
מערכת דלק הזרקה ישירה מסוג מסילה משותפת
תיבות הילוכים 1.6 GDI 1.6 CRDi
אוטומטית 6 הילוכים 6 הילוכים
מערכת מתלים ושיכוך
מלפנים מתלה נפרד לחלוטין עם תמוכות מקפרסון, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים עם תא כפול ממולאי גז. מוט מייצב נגד גלגול 22 מ"מ.
מאחור מתלה נפרד למחצה באמצעות קורת פיתול קשיחה (CTBA) עם קפיצי סלילים נפרדים ובולמי זעזועים ממולאי גז.
מערכת היגוי
סוג (MDPS) הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן
יחס היגוי 15.7:1 (1.6 GDI), 16.0:1 (1.6 CRDi)
סיבוב גלגל ההגה 2.85 (1.6 GDI), 3.0:1 (1.6 CRDi) מנעילה לנעילה
קוטר סיבוב 10.6 מטר
מערכת בלמים
מגבר בלמים מגבר יחיד 10.0 אינץ'
בלמים קדמיים דיסק מאוורר 280 X 26 מ"מ
בלמים אחוריים דיסק מלא 262 X 10 מ"מ
מערכת סיוע ABS
100 ל-0 קמ"ש 35.5 מטר
חישוקים וצמיגים
סגסוגת 16 x 6.5 אינץ' צמיגים 205/60 R16
18 x 7.5 אינץ' צמיגים 235/45 R18
גלגל חילוף גלגל חילוף 'חוסך מקום'
מידות חיצוניות(מ"מ)
אורך כולל 4,140
רוחב כולל 1,800 (ללא מראות צד)
גובה כולל 1,593 (חישוקי 16 אינץ', ללא פסי נשיאה על הגג) – 1,618 (חישוקי 18 אינץ', עם פסי נשיאה על הגג)
רוחק סרנים 2,570
מפשק גלגלים קדמי 1,576-1,560 (בהתאם לחישוקים)
מפשק גלגלים אחורי 1,588-1,573 (בהתאם לחישוקים)
שלוחה קדמית 840
שלוחה אחורית 730
מרווח גחון 143
מידות פנימיות
מלפנים מאחור
מרווח ראש 1,006 1,003
עם חלון שמש בגג 962 963
מרווח רגלים 1,040 994
מרווח כתפיים 1,410 1,390
מרווח מותניים 1,352 1,252
קיבולות (ליטר)
מיכל דלק (ליטר) 54
מטען (VDA) 354 ליטר (מושבים אחוריים במקומם)
1,367 ליטר (מושבים אחוריים מקופלים, עד הגג)
משקלות 1.6 GDI 1.6 CRDi
משקל עצמי (ק"ג) 1,245-1,398 1,331-1,482
משקל מרבי (ק"ג) 1,850 1,940
ביצועים
מהירות מרבית (קמ"ש) 180 177
0 ל-100 קמ"ש (ש') 11.7 12.2
צריכת דלק ופליטת מזהמים (מחזור משולב (לפי תקן פליטת מזהמים יורו 5))
ליטר/100 ק"מ* 7.6 6.0
CO2 (גר'/ק"מ)* 176 158
פליטות המזהמים אינן משתנות בהתאם למידות הגלגלים