יונדאי וג'נסיס במקומות ראשונים במדד TXI לחדשנות טכנולוגית

פרס חדשנות לג'נסיס ויונדאי צילום James Lipman
פרס חדשנות לג'נסיס ויונדאי צילום James Lipman

המותגים ג'נסיס ויונדאי נבחרו למותגי הרכב המובילים במדד US Tech Experience Index  (TXI)  לשנת 2023, אותו ביצע מכון המחקר J.D. Power. בחברות מציינים כי הזכייה מגיעה לאור המערכות הטכנולוגיות המתקדמת אותן פיתחו בחברה והטעמתן היעילה ברכבים וכן בעקבות שביעות רצון משתמשי הרכב.

מחקר ה–TXI האמריקאי של J.D. Power.  מספק מדד אחד הכולל את רמות החדירה של טכנולוגיות מתקדמות ואת הערכת הצרכנים לגבי איכות הביצוע של טכנולוגיות אלו. המחקר בדק באיזו יעילות כל מותג מציג טכנולוגיות חדשות לשוק בקנה מידה של 1,000 נקודות, ומנתח 40 טכנולוגיות המחולקות לארבע קטגוריות הכוללות: נוחות, אוטומציה מתהווה, אנרגיה וקיימות ומידע וקישוריות.

על פי המדד Genesis מדורגת במקום הגבוה ביותר בקטגוריית חדשנות טכנולוגית זו השנה השלישית ברציפות. ג'נסיס זכתה בציון 656 בעקבות העובדה כי היא מציעה מגוון רחב של טכנולוגיות מתקדמות בכל מערך הרכבים שלה.

במסגרת המחקר, הושם דגש מיוחד על מערכת Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) של Genesis GV80 המאפשרת זיהוי צומת בפנייה, ועל כך הוענק לה פרס האוטומציה המתהווה. מערכת FCA הינה מערכת ניטור מקיפה המזהירה נהגים מפני התנגשות פוטנציאלית על ידי שימוש במצלמות ראייה קדמיות ומכ"מים פינתיים. מערכת FCA מפעילה אוטומטית את הבלמים, כאשר המערכת מזהה רכב מתקרב במהלך פנייה בצומת, המערכת עשויה להזהיר את הנהג ולספק סיוע בבלימה כדי למנוע התנגשות אפשרית.

ב-J.D. Powerc כינו את יונדאי כמובילת החדשנות הכוללת במדד החדשנות של שוק הצרכנים TXI בארה"ב, זו השנה הרביעית ברציפות. המותג זכה לציון 547 הגבוה במדד החדשנות בקטגוריית שוק ההמונים, זאת לאור חבילת הטכנולוגיות העשירה והמתקדמת שהחברה מציעה.

יונדאי PALISADE 2023 קיבלה את פרס האוטומציה המתהווה בזכות מערכת למניעת התנגשות חוצה תנועה מאחור (RCCA), אשר יכולה לסייע במניעת התנגשויות עם עצמים שזוהו מאחורי הרכב. לאחר האזהרה, אם הסיכון להתנגשות נותר, המערכת יכולה לסייע בבלימת חירום.

בנוסף, יונדאי SONATA 2023 קיבלה את פרס המידע והקישוריות עבור טכנולוגיית המפתח הדיגיטלי מבוסס טלפון. מדובר במערכת אופציונלית המאפשרת לנהגים להתניע את הרכב באמצעות אפליקציה המותקנת במכשיר החכם ותקשורת בשדה קרוב (NFC) במקום מפתח פיזי.

מחקר 2023 US Tech Experience Index (TXI) מבוסס על תשובתם של 82,472 בעלי רכבים חדשים משנת 2023 שנסקרו לאחר 90 ימי בעלות. המחקר נערך בין חודשים פברואר עד מאי 2023.

מחקר ה-TXI בארה"ב משלים את מחקר האיכות הראשוני של J.D. Power U.S. U.S. Initial Quality (IQS)SM ואת מחקר הביצועים, הביצוע והפריסה של J.D. Power U.S. מחקר ה-TXI האמריקאי משלב את רמת האימוץ של טכנולוגיות חדשות עבור כל מותג עם מצוינות בביצוע. מדידת הביצוע בודקת עד כמה הבעלים אוהבים את הטכנולוגיות וכמה בעיות הם חווים בזמן השימוש בהן.