חטיבת סקודה בישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, משיקה בישראל את הדור החדש של גרסת הביצועים למשפחתית הפופולרית שלה: סקודה אוקטביה RS. גרסת הביצועים של האוקטביה יוצאת עם תג מחיר שמתחיל ב-214,990 שקל, מה שמציב אותה בקטגוריית רכבי מנהלים.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בישראל: "האוקטביה RS מציעה ביצועים מהטובים והחדים בקטגוריה, זאת לצד מרחב גדול בהרבה משל מתחרותיה, שימושיות רבה בהרבה, משקל נמוך יותר, ושפע של מערכות אבזור, פינוק ובטיחות. כשמוסיפים לחבילה זו גם תג מחיר, סופר תחרותי, האוקטביהRS הופכת לאחת מהרכבים האטרקטיביים בסגמנט. אין זה פלא שיש לרכב כבר כיום רשימות המתנה. עקב ביקוש זה קיבלנו מלאי מצומצם, אך יחד עם זאת אנו מאמינים כי זה יעד ריאלי להגיע ל- 100 מכוניות בשנה מלאה".   

הנהג ימצא באוקטביה RS בעיקר חידוש בגזרת המנוע. האוקטביה RS מציעה מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו עם הספק שיא של 220 כ"ס המושגים בין 6,200 ל- 4,500 סל"ד, ועם 35.6 קג"מ המושגים בין 1,500 ל- 4,400 סל"ד. כל אלו מטיסים את האוקטביה לתאוצה מאפס למאה ב- 6.9 שניות המהווים שיפור של 3 מאיות השניה בהשוואה לגרסה היוצאת. המהירות המרבית (מוגבלת אלקטרונית) של האוקטביה עומדת על 245 קמ"ש (גבוהה ב- 3 קמ"ש לעומת הגרסה היוצאת). על מנת להעניק לנהג חווית נהיגה דינמית אחרת, מהנדסי סקודה כיילו מחדש את השלדה, לצד שינויי מידות המרכב. הרכב מגיעה עם תיבת הילוכים DSG6

עבור המשפחה האוקטביה RS גדולה מהדגם היוצא בכל היבט ומאפשרת שימושיות משפחתית להפליא. היא ארוכה ב- 86 מ"מ מהדגם היוצא עם 4,685 מ"מ. בסיס הגלגלים ארוך יותר ב- 1.1 ס"מ לכדי 2.68 מטר, כשגם הרוחב מציע שיפור של 45 מ"מ עם 1.814 מטר. לטובת אווירודינמיות ומקדם גרר נמוך יותר הגובה צומצם ב- 1.2 ס"מ לכדי גובה של 1.41 מטר, כשנפח תא המטען עומד על 568 ליטר.

על מנת להעניק לרכב אחיזה גבוהה יותר ושיפור חווית הנהיגה, האוקטביה RS מציעה מתלה רב חיבורי חדש מאחור, שימוש בדיפרנציאל XDS משולב בבקרת היציבות להעברת כוח מיטבית לגלגלים. אלו ביחד עם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית והיגוי אלקטרו-מכני אקטיבי (מאפשר סיבוב מופחת של ההגה בפניות חדות) מספקים לנהג את הריגושים המתאימים בנסיעה מהירה. כמו בגרסה המשפחתית, גם באוקטביה RS מוצעת כסטנדרט מערכת ה- Start & Stop המסייעת לחסכון בדלק בכל עצירה של הרכב. בהשוואה לדור השני של האוקטביה RS, הדור החדש חסכוני יותר בשיעור של כ- 20% זאת בזכות, בין השאר, מערכת העצור וסע, משקל קל יותר (20 קילו) בזכות שימוש בפלטפורמת ה- MQB, ואגירת אנרגיה מבלימה כסטנדרט. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 6.4 ליטר ל- 100 ק"מ (שיפור של 1.1 ליטר לעומת הדור השני).

חיצונית, אוקטביה RS החדשה נבדלת מהדגם הרגיל בעיצוב בעל מראה קרבי יותר המושג בזכות חבילת אבזור RS המציעה מספר שינויים בחזית ובחלק האחורי של הרכב. החזית כוללת מסגרת מושחרת של הגריל הקדמי הכוללת את לוגו ה- RS במקום פס כרום בוהק, כשמתחת לפגוש מצורפת רשת קרבית. השחרה כוללת גם את הרקע של פנסי קסנון הכפולים עם תאורת ה- LED ופנסי הערפל. מאחור השינוי כולל ספוילר אחורי, לוגו RS, כשגם כאן הפנסים מצוידים בדיודות LED המספקים לרכב מראה בולט וחד יותר. להשלמת המראה הקרבי, האוקטביה RS מצוידת עם חישוקי סגסוגת 19' בגימור שחור מט על צמיגי 225/40, וצמד יציאות מפלט בולטות מכרום. השינויים בתוך הרכב כוללים גימורי RS בלוח השעונים, ספי דלתות ייחודים, כיסויי מתכת לדוושות הרכב ומושבי ספורט קדמיים ומשענות ראש אינטגרטיביות המשולבות בכיסא. פנים הרכב כולל גם חבילת עור RS הכוללת גימורי עור בתפירה ייחודית בצבע אדום על המושבים, ידית ההילוכים וגלגל ההגה.

המשפחתית של סקודה כוללת אבזור רחב בכל מה שקשור לאזור תא הנוסעים. גלגל ההגה מגיע בציפוי עור, מתכוונן לגובה ולעומק ובעל כפתורים לשליטה על מערכת השמע והטלפון וקשיחות המותאמת למהירות הנסיעה. מחשב הדרך מגיע עם תצוגת Maxi Dot משופרת, מערכת שמע מקורית מהדור החדש Bolero, הכוללת מסך מגע ודיבורית BT מובנית, שמונה רמקולים, יכולת קריאה של קבצי MP3 עם חיבור לנגנים חיצוניים ושקע USB. ידיות ההילוכים ובלם היד אף הן מצופות עור ויש משענת יד קדמית ומשענת יד אחורית הנשלפת מגב המושב עם מחזיקי כוסות (בגרסת ה- Elegance). לכל אלו מתווספת גם מערכת בקרת שיוט, Day time running lights, חלונות חשמליים מלפנים ומאחור, מראות מתכווננות חשמלית, מתקפלות (בגרסת ה- Elegance) ומתחממות וגימור כרום לפתחי האוורור והכפתורים. 

האוקטביה מציעה פתרונות לאחסון ושפע של תאי אחסון. ממחזיק כוסות כפול לשני בני הזוג בקונסולה המרכזית, דרך כיסי אחסון שימושיים בגב המושבים ומתחת לכיסא הנוסע בצד הנהג (בגרסת ה- Elegance) תאי אחסון לבקבוקים בדלתות הרכב, תא כפפות מואר עם מערכת קירור ועד תא אחסון ייעודי למשקפיים וכרטיס חנייה. תאי האחסון בתא המטען כוללים את רכיבי - Cargo הכוללים שני רכיבי פלסטיק המאוחסנים מאחורי בתי הגלגלים האחוריים, מחולקים לשניים עם "סקוטש" בחלק התחתון המאפשר לעצב אותם כדי להכיל את המטען ואז לאבטח אותם לרצפת תא המטען. (בגרסת ה- Elegance). תא המטען כולל גם שתי רשתות אנכיות שניתנות לחיבור לחלק האחורי ולצדדים של תא המטען, ורשת אופקית אחת שניתן לחבר אותה לרצפה, אלו מסוגלות להחזיק פריטים קטנים יותר השוקלים עד 1.5 ק"ג ולקבע אותם ברכב. הוורסטיליות של סקודה באה לידי ביטוי באוקטביה גם עם שלושת המושבים האחוריים הנפרדים, הניתנים לקיפול, בתצורת 60/40.
 
המכונית זכתה במבחני הריסוק של ה- N-cap בציון המקסימלי של 5 כוכבי ריסוק, מצוידת כסטנדרט ב- 7 כריות אוויר הכוללות שתי כריות אוויר קדמיות וצידיות לנהג ולנוסע, זוג כריות ווילון ותוספת של כרית ברך בעבור הנהג. בנוסף מציעה האוקטביה את כל מערכות הבטיחות הקיימות. מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS- Anti Locking Brake System, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרוניתEDL- Electronic Differential Lock , מערכת להעברה יעילה של כוח המנוע אל הכביש TCS – Traction Control System, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעהESP- Electronic Stability Program, מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS- Brake Assist System, מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה Multi-Collision Brake, ESC עם פונקצייתmulticollision brake (MKB) ו-Prefill (בניית לחץ במערכת בלמים ע"י הורדת מהירות בדוושת הדלק- הכנה לבלימת חירום) מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, חגורות בטיחות קדמיות פירוטכניות עם כוונון לגובה וקדם מותחן נקודות עיגון Isofixו- Top Tether להתקנה קלה ובטוחה של מושבי בטיחות לילדים. לכל אילו מתווספת גם מערכת סיוע בעליה (Hill Hold), מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים עם נורת התראה ופנסי ערפל.
נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver