חטיבת Audi, מבית צ'מפיון מוטורס, תחל בימים אלו בשיווק הדגמים המחודשים של מכונית היוקרה של החברה –A8, A8 Long ואת גרסת הביצועים ה- S8. עיקר השינויים בדגם הם מנועים חזקים וחסכוניים מבעבר המותאמים בחלקם לתקנות יורו 6 העתידיות, שינויים חיצוניים קלים בעיקר בחזית, תאורת LED ראשית ייחודית. כל גרסאות ה– A8 מציעות חזית מעודכנת ואגרסיבית יותר עם שבכה חדשה במסגרת כרום הגולשת עד תחתית הפגוש הקדמי המחודש לצד מכסה מנוע ששונה במעט. השינוי מאחור כולל יחידות תאורה מחודשות המבוססות LED המודגשות אף הן במסגרת כרום. מסגרות כרום ניתנו גם סביב החלונות, כמו גם ליציאות המפלט של הרכב. במקביל שודרג עוד יותר בידוד הרעשים של תא הנוסעים.

מידות הרכב עומדות על אורך של 5,137 מ"מ (תוספת של 10 מ"מ לגרסת ה- S) רוחב של 1,949 מ"מ, ובסיס גלגלים של 2,992 מ"מ לגרסאות הרגילות. גרסת ה- Long ארוכה יותר עם 5,265 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,122 מ"מ. נפח תא המטען בכל הגרסאות עומד על 520 ליטר.

ה-A8 תשווק בשתי גרסאות מנועים של 3.0 ו- 4.0TFSI עם הנעת quattro במרכב רגיל ו- Long. המנועים מותאמים בחלקם כבר כיום לתקן יורו 6 שיכנס לתוקפו בשנה הבאה. גרסת ה- 3.0 ליטר של ה-A8 מציעה מנוע V6 שישה צילינדרים עם הספק מרבי של 310 כ"ס (תוספת של 20 כ"ס לעומת הגרסה היוצאת) המגיע בין 5,200 – 6,500 סל"ד עם מומנט שיא של 44.8 קג"מ המגיע בין 2,900- 4,750 סל"ד. בעוד גרסת ה- 4.0 ליטר של ה A8 -מציעה מנוע V8 שמונה צילינדרים עם הספק מירבי של 435 כ"ס (תוספת של 15 כ"ס לעומת הגרסה היוצאת) המגיע בין 5,100 – 6,000 סל"ד ומומנט שיא של 61.2 קג"מ המגיע בין 1,500- 5,000 סל"ד. מנוע ה- 3.0 ליטר מאיץ מ- 0 ל- 100 קמ"ש 5.7 שניות (גרסת ה- Long 5.9 שניות) ומציע צריכת דלק משלבת ממוצעת של 7.8 ליטר למאה קילומטר (גרסת ה- Long 7.9 ליטר למאה קילומטר). מנוע ה- 4.0 ליטר מאיץ מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 4.5 שניות (בעוד גרסת ה- Long 4.6 שניות) ומציע צריכת דלק משלבת ממוצעת של 9.1 ליטר למאה קילומטר (בעוד גרסת ה- Long 9.2 ליטר למאה קילומטר).

גרסת ה- S8, גרסת הביצועים של הדגם היא כמובן החזקה בהיצע עם מנוע 4.0 ליטר משודרג שמאיץ את הרכב תוך 4.1 שניות מ 0-100 קמ"ש! המנוע V8 בעל שמונת הצילינדרים מציע הספק מירבי של 520 כ"ס המגיע בין 5,800 – 6,400 סל"ד ומומנט שיא של 66.3 קג"מ המגיעים בין 1,700- 5,500 סל"ד. למי שבכל זאת מתעניין בדגם זה בצריכת הדלק אפשר לומר שהממוצע לנסיעה משולבת הוא החסכוני בגרסאות ועומד על 9.6 ליטר למאה קילומטר. מנוע ה- S8 בדומה ל- A8 4.0 ליטר מציעים את טכנולוגיית ה- Cylinder on demand, המאפשרת ניתוק בזמן נסיעה רציפה (שיוט) של ארבעה צילינדרים לשיפור תצרוכת הדלק.

גרסת הבסיס של ה- A8 מציעה שלל אפשרויות ופינוקים הכוללים בין היתר: פתיחה ונעילה באמצעות "מפתח חכם", חלון גג חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען באמצעות חיישן, מערכת בקרת אקלים דיגיטלי עם 4 אזורי אקלים, מערכת מולטימדיה MMI ומסך צבעוני 8', כפתור התנעה ומערכת Start&Stop, כיסאות עם ריפודי עור Valcona המתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב התחתון, פנסי תאורת LED מקדימה ומאחור, מערכת מולטי מדיה MMI הכוללת 14 רמקולים מבית Boss היוקרתי ועוד. גרסת ה- 4 ליטר טורבו כמו גם ה- S8 מציעה בדגמים המחודשים כסטנדרט מושבי comfort הכוללים חימום, אוורור ועיסוי לשני הנוסעים הקדמיים. גרסאות אלו מציעות חישוקי סגסוגת 19' בעיצוב 5 צלעות כפולות כסטנדרט.

גרסת ה- 4.0 ליטר של ה- A8 כוללת כסטנדרט גם את מערכת התאורה החדשה הכוללת את הפטנט החדש הבטיחותי LED MATRIX. המערכת מציעה בקרת תאורה המורכבת מ-25 נורות LED בודדות המצליחה בעזרת חיישנים המותקנים בחלק הקדמי לסרוק את הכביש ולכוון כל נורה בנפרד על פי תנאי הנסיעה. יתרון המערכת מאפשר מניעת סינוור (במקרה כזה הנורות מוחלשות אוטומטית וחוזרות לתפקד לפי הנדרש מיד לאחר מכן) תאורה מתאימה לפי הראות החיצונית כך שבמקרה של תאורת בין ערביים וחשיכה כבדה מופעלת תאורה ברמה אחרת. שליטה על המערכת מתאפשרת גם דרך מערכת ה-MMI. גרסת ה- S8 מציעה בנוסף מתלי אוויר ספורט אדפטיביים,Active noise cancellation למניעת רעשי נסיעה לחדור לתא הנוסעים חבילת דיפוני S ועוד.

מחיר גרסת הבסיס של ה- A8 החל מ- 720,000 שקל לגרסת ה- 3.0 ליטר ומחיר הבסיס של S8 הוא 984,000 שקל

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver